fredag 4 februari 2011

Utställning

Klassen ock jag hade en liten utställning i nyckelviksskolans matsal dit vi bjöd lite familj och vänner så att de kunde se vad vi höll på med i skolan! Här under ser man lite av mina saker! Två självporträtt som har varit men på bloggen förut, lilla ensamma grodan, tre krokibilder, sex grafiska blad en växtbild och en skulptur! Bredvid det ser man ett tyg och ett självporträtt av Anna i min klass.
Här är Viktors saker! Hans tyger är väldigt fina. Man ser att han gärna jobbar stort.
Simon har gjort detta. Jag älskar fågeltyget! Han har inrett sin utställningsplats snyggt och stilrent!
Här är Agnes målningar till höger och Karins till vänster.
Johannas saker. Älskar tyget och hela hennes stil. Den är rörig men mycket uttrycksfull och känslosam. Det gillar jag.
Här är Emmas saker!
Här är Edits grejer. Också mina favoriter. Fint uppställt med ett värmeljus bakom ekorren!
Här är Danielas, hon har gjort ett porträtt av mig i lera som man kan se på bilden. Det är långt ifrån så det är svårt att se att det är jag men det är det i alla fall!
Detta är Antons svenska flagga och hans TV-skulptur som är full med bomull. Väldigt fint presenterat tycker jag! Himla snyggt. och provocerande :)
Detta är ett mycket konstnärligt tryck som Agnes har gjort. Det är en köttklump som står för liv och är omgiven av statiska former. Hon gjorde det i textilen när vi fick tre ord att inspireras av. Jag kommer inte ihåg exakt vad hon hade men det var något med statiskt.
Det var kul att ha utställning och det var lärorikt att sätta upp, passa in och planera den!
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar