måndag 21 februari 2011

Ekologiskt handfärgat garn!

Jag va på syfestival (mässa) i Älvsjö i lördags. Det var jättekul! Mamma köpte massa brodergarner och sånt och jag köpte dessa garner för att virka med! Det är ekologiskt och handfärgat och kommer från Gotland. Jag älskar känslan av att ha ett miljövänligt garn. Det blir finare på något sätt. Det fanns otroligt fina färgval och jag hade jättesvårt att välja. Hade helst velat ha alla färger!
Det var härvor så jag spenderade lördagen och söndagen med att rulla upp garnen. En tråkig men rogivande sak att göra. Speciellt eftersom att jag inte har något speciellt planerat för garnen så jag känner ingen stress.
Garnet är tunnare än vad jag oftast brukar virka med, därför tänkte jag att jag skulle virka en liten blomma på måfå för att känna på hur det va att virka med. Det va så kul att jag inte kunde sluta. De fick bli ett gäng örhängen.
Du kan läsa mer om vad vi hittade på syfestivalen på krunelurer och streck :)
//Maya

5 kommentarer:

  1. Åh va fina nystanen är ihop! Verkligen fina färger du valt!! Och jätte fina örhängen!

    SvaraRadera
  2. Va kul att du tycker det! Du kan få ett par! :)

    SvaraRadera
  3. Hej hallå, vi var i Älvsjö, inte Kista. Inte undra på att du åker vilse till skolan ibland:)
    Tack för länkningen. Härliga färger du valde. Och snygga nystan du fått till.
    Kram/ Mamma mu

    SvaraRadera
  4. Ojoj så virrig man kan va ibland :) Nu är det fixat. ja jag älskar färgerna :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag letar efter just det märket på garn som du berättar om här. Vet du vad det heter och möjligen om man kan få tag i det på nätet? Tack på förhand! /Sofia

    SvaraRadera