torsdag 10 februari 2011

Styling och sånt

Min kompis kalle är fotograf. Jag jobbade lite med honom som stylist/assistent/planerare och brukade planera, hitta modeller, ställen och kläder som ska passa ihop. Han fixade ljussättning och fotograferingen. Det var jättekul att planera och tänka ut hur det skulle bli. Vi är bra vänner och hade kul när vi jobbade ihop. På bilden under är min kompis Gustav uppe på Skinnarviksberget. Det är ett av Gustavs och mina favoritställen, jag tycker att bilderna blev bra!
Bilden under brukar jag och Kalle kalla liljan. Det är en tjej som heter Linn och tanken med fotona var att det skulle vara liljor med men de bilderna blev inte lika bra. Jag hade dock använt pollengrejen på liljornas pistiller som ögonskugga vilket är ganska coolt. Jag gillar även att hennes öga är hälften brunt och hälften blått. Nu på lördag har vi bestämt att vi ska göra någonting igen! Får se vad det blir. Har en plan men vi får se hur det går.
Kolla Kalles hemsida här
//Maya

1 kommentar:

  1. Jag gillar fotona på Gustav. Fint samarbete!
    Såg några av Kalles videos på hemsidan. Han är duktig.

    SvaraRadera