torsdag 3 februari 2011

keramikgubbar och groda!

Idag fick vi en ny uppgift i skolan. Det var att göra en organisk form, en skulptural uppgift till skillnad från den förra som var bruksföremål. Jag gjorde en grodan som är på bilden. Jag gillar grodor och det är ett återkommande djur i mina saker.
För att den ska torka jämt har jag plastat in fötterna eftersom de är tunnare och torkade väldigt snabbt medan kroppen var väldigt fuktig. Jag tror att jag vill glasera den i en ljus grönblå färg. får se hur det går eftersom jag använde en mörk lera.
Efter skolan stannade jag och några till kvar i skolan och fortsatte jobba. Dagarna känns så korta och flyger iväg så det är bäst att göra det mesta av dem. Idag gjorde jag en massa roliga gubbar med olika miner. Jag gjorde ett litet hål genom huvudena så att man skulle kunna använda dem som halsband. Jag funderade över om det kanske var humörsgubbar som visar vilket humör man är på! Är man sur tar man på sig en surgubbe och är man glad tar man en munter! Nederst i bilden är bakisgubben.

Här är gänget, jag gjorde några till efter att bilden togs så jag tror att det blev ca 22 stycken humörsgubbar. Både blyga, arga, trötta, glada och förvånade.
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar