tisdag 1 mars 2011

Glasyrugnen öppnad!

Nu är mina öronkoppar äntligen klara. Jag har varit lite rädd för att glasera dem eftersom att det är nytt för mig så dom har fått vänta ett tag för att jag skulle våga. Jag hade egentligen tänkt att de skulle vara matt vita men bestämde i sista stund att de skulle vara blanka. Det blev bra!
Här är en bild på hur de såg ut när de var obrända.
Den lilla gruppen tillsammans. om man tittar noga kan man känna igen klasskamraternas öron. De som har suttit bredvid mig har snällt fått stå modell. Därför är öronen väldigt olika både i storlek och form!
Även mitt muminhus är färdigt! Huset fick bli i en ljusblå färg. Tanken är att det ska sitta en glödlampa i och jag har gjort en liten öppning i nederkant så att sladden ska kunna sticka ut. Taket gjorde sig väldigt bra med den här glasyren.

//Maya

9 kommentarer:

  1. VIlka supercoola koppar, du är duktig!

    Må så gott

    Helena

    SvaraRadera
  2. Härliga öronkoppar och fin glasyr på muminhuset.Taket sprudlar av liv

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att jag blir inspirerad på lera/Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Jättehärliga alster!

    Muggarna var verkligen helt i min smak, och jag kan tänka mig att muminhuset blir superläckert med en lampa i!

    SvaraRadera
  5. Så roligt med keramik, muggarna är jättefräcka.

    SvaraRadera
  6. Fyyyy Faaaaaaan va fina kopparna blev!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Kanoooooon läckra koppar "öronkoppar" Ljuuuuvligt!! //Hanna

    SvaraRadera
  8. Kopparna var superläckra och muminhuset jättefint!

    SvaraRadera