fredag 25 mars 2011

Sått & klart!

Det har kliat i mina fingrar hela vintern efter att sätta igång och odla inför balkongsäsongen! Inte för att jag har gröna fingrar eller så, brukar faktiskt aldrig lyckas med mina odlingsförsök, men jag tänker att man inte får ge upp så lätt! Visste inte riktigt hur man brukar göra, tänkte ungefär som att bästföre datum gäller oöppnad förpackning, så det blev visst ganska många av samma. Det blir till att ge bort gula pärontomater och persilja till alla jag känner för jag vet inte hur jag ska på plats med 35 plantor av varje på min lilla balkong. Utöver dessa så har jag även sått körsbärstomater, koriander, kumguat och röd paprika. De tre senare frösorterna kommer ifrån Mayas lärare som hon fortfarande har kontakt med och som samlar alla frön hon kommer över ifrån frukt och grönt ifrån hela världen. Maya fick alltid som uppgift att ta med frön
från semesterresan för att ta med till skolan. Dessa bytte vi till oss mot egenimporterade mangos från Brasilien. De har legat på fönsterbrädan i nästan ett år så vi får se om det blir någonting utav dem! Om en vecka börjar min kurs i balkongodling och jag är väldigt förväntansfull!
/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar