onsdag 30 mars 2011

Stilleben med speglar

Idag Målade jag ett stilleben med speglar. Vår lärare hade varit gullig och ställt i ordning så att det bara var att välja ett ställe man trivdes att sitta på. Som vanligt började hon med att läsa en text om konstnärlighet och sånt. Det är väldigt stämningsfullt och man får en bra start.
Jag valde några glaskärl som jag tycker är väldigt vackra och utgick ifrån dem. Jag gjorde först en med detaljerad målning (Den undre) och sen en lite snabbare som jag blev mycket mer nöjd med (Den övre). Det blev så himla fin sol idag som lös genom dem och skapade fina skuggor.
//Maya

4 kommentarer:

  1. Jättefina buteljer:)
    Du har verkligen talang för akvarell!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack helena! Det betyder mycket när det kommer från dig som är så duktig!

    SvaraRadera
  3. Superfina målningar! Jag gillade också "närbilden" bäst:)
    Jag gick ut Hantverkspedagog utbildningen 2004. Vilken linje går du nu??

    SvaraRadera
  4. Aha va kul:) jag går den allmänna. Det är väldigt kul att få prova så mycket olika! Men man gör aldrig någontig speciellt grundligt.

    SvaraRadera