lördag 26 mars 2011

Keramik

Här är en knölig liten kopp som jag gjorde i början av keramikkursen jag hade inte ägnat varken tid eller tanke på den vilket gjorde att jag var helt fri att leka med glasyren utan att bry mig om det blev fult! Därför blev det en "Sverigekopp" där glasyrerna gick lite omlott. eftersom glasyrerna inte har så mycket färg innan de bränns kände jag knappt igen den efter bränning! den blev helt klart färgglad. Kul färgprov men en ganska ful kopp.
Jag vill visa lite underbara saker som mina klasskamrater har gjort! Alla är sjukt duktiga och det är väldigt kul att vara i en sån inspirerande miljö! Lite av det jag visar kommer kanske finnas på vårutställningen skolan kommer ha 8-10 april! Och allt är självklart mycket finare i verkligheten. Den första är en finurlig tekanna som Karin S har gjort! Här har den inte haft sista bränningen ännu, den blev ännu finare bränd men det har jag tyvärr ingen bild på. Hon fick röda läppar, rosa kinder och en blå liten mössa som lock!
Den lilla isbjörnen har Daniela gjort. Så söt! Den har lite plast om tårna för att torka jämnt.
Här är kantarellfamiljen som Viktor har gjort! Pappan doppar tårna i vattnet med skorna och portföljen vid sidan av och de två kivande barnen bredvid. De är underbara!
En av de första uppgifterna vi fick var att göra ett hus. Jag gjorde Muminhuset som jag skrivit om och Edith gjorde det här fina huset på hjul! Jag älskar det. Det är så drömskt. Hennes ide var att göra flera med ett litet lok men vi hade sån tidsbrist. Färgerna blev väldigt bra.
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar