söndag 6 mars 2011

Klä om sulkyn!

Nu var det länge sen jag gjorde något inlägg här men tur är ju att jag har en så flitig syster! Jag har faktiskt inte helt legat på latsidan vad gäller pyssel och här är ett av de projekt som jag lyckats slutföra. Det är en gammal briovagn som jag hittade på en loppis och som jag har sytt ett nytt överdrag till. Jag sprättade helt enkelt upp det gamla tyget och klipte sedan ut delarna i det nya tyget. Det var lite svårt att få till proportionerna men det gör inget. Jag fodrade med ett gammalt överkast och sydde fast ett snedslå runt kanterna. Jag hade nog sönder tre nålar innan jag blev färdig med det så ett tips, ha en tjock jeansnål eller liknande om det blir många lager att sy igenom. Är väldigt nöjd med resultatet och längtar till i vår när vi kan börja använda den. En perfekt dagisvagn!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar