lördag 19 mars 2011

Akvarell!

Akvarell, kära akvarell. Som jag har längtat! I tekning- och målningkurserna hittills har vi endast använt olja och linoljetempera. Det har varit lite svårt för mig eftersom jag är lite mer van vid akvarell som man använder på ett helt annat sätt. Det har varit väldigt kul. Vi började med att måla av frukter och grönsaker. Det va ett skönt sätt att komma igång men jag tröttnade ganska snabbt och målade i stället av Karin som satt framför mig och målade en paprika! Jag blev faktiskt nöjd med den, hon blev sig lik.



Andra dagen skulle vi ta med oss kläder man tyckte om eller som hade fina färger och så skulle vi måla av varandra. Här är min lärare som tar första passet, och konstigt nog blev första bilden en av de bästa. Bilden efter är på vackra Anna som tog med sig en päls i skiftande nyanser och tight svart klänning

Sist en snabbt gjord karikatyr när jag tröttnade på att vara allvarlig. Det är Simon som sitter och koncentrerar sig hårt på vad han målar. Det är Simon som jag fotade i det här inlägget.

Kram på er! //Maya

2 kommentarer:

  1. Å va kul ni har! Gillar citronen och pälsmålningen för sin enkelhet och självklarhet. Ös på!

    SvaraRadera
  2. Jättefina akvareller. Mina favoriter är den första bilden och så hon på barstolen:)

    SvaraRadera