torsdag 24 mars 2011

Stickade Sockor

Äntligen är jag klar med mina sockor som jag gjort av ett garn som jag köpte på syfestivalen. Man fick med ett kit med garn, stickor och beskrivning. Jag trodde aldrig jag skulle bli klar, garnet är så tunt och stickorna med så det gick jätte långsamt! Och det blev inte några raggsockor direkt och de sitter väldigt löst trots att jag efter att ha gjort klart hela hälen på första sockan repade upp och gjorde om utifrån storlek 6-8 år. Antingen stickar jag extremt löst eller så är det något fel på beskrivningen. De är väldigt fina till mönstret iallafall, fantastiskt att det blir så av sig själv utan att man behöver hålla på att byta färg och så! Och nu har jag lärt mig att göra en ny typ av häl som jag inte kunde förut. Kanske räcker resten av garnet till ett par barnsockor till min son?

/Lisa

2 kommentarer:

  1. Å va fint mönstringen och färgerna blev! kul! Det där garnet skulle passa perfekt att göra såna julgranskulor som jag gjorde förut, för att slippa byta färger! Om du inte ska göra krumelursockor kanske du kan göra nån sån :) inte riktigt i tiden men ändå!
    puss å kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var en bra idé! Det ska jag göra!

    SvaraRadera