söndag 3 oktober 2010

Experimenttryck

I början av veckan som var fick jag en liten dos av höstdepression som gjorde att jag inte alls ville göra det jag borde göra på lektionerna. Detta gjorde att jag bara satt och ritade väldigt länge men när jag äntligen tog tag i mig själv så visade det sig att min ram hade blivit snodd. Det gjorde att allting kändes hopplöst. Efter en stunds tomt stirrande tog jag tejpen och tejpade lite mållöst på en ram och plockade fram dom gladaste färgerna jag kunde hitta för att muntra upp mig själv gjorde jag dessa experiment.
Jag använde mig av en slickepott och duttade ut färgerna runt mönstret på ramen och sedan spred jag ut dem. Det blev som jag ville på det första trycket som är här under. Efter det första trycket hade ju färgerna redan blandats lite vilket gjorde att de blev mindre och mindre färgglada, men snygga på andra sätt.



Jag funderar på att sy påsar av dom men det känns lite småtråkigt. några andra förslag? :)
//Maya

2 kommentarer:

  1. Påsar låter väl som en umtärkt plan för de där tygerna, men jag tycker gott att du kan passa på att gå loss lite till med textilfärgen innan du syr!

    Kanske text (i svart) av ngn slag, eller varför inte ngn schyst svart siluett?

    SvaraRadera
  2. vilka bra förslag! har funderat över detta idag och hunnit fortsätta lite. du har helt rätt i att man kan fortsätta på dom!

    SvaraRadera