tisdag 5 oktober 2010

Elefanttryck

Fick en bra kommentar på mitt förra inlägg från Metamorphosis som tyckte att jag kunde fortsätta med trycken lite och att det skulle passa att komplettera med svart! det tyckte jag lät bra! Jag försökte göra en siluett av två elefanter


Mittentrycket gjorde jag först men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, plus att jag råkade flytta en plastbit under gång så att svansen blev jättetjock :P Men efter det gjorde jag trycket ovan där jag använde den andra delen av vad jag hade skurit ut (i plast) och duttade med en natursvamp på det. Man ser det inte här med det blev faktiskt ganska bra! (Det ovan alltså)


eftersom att jag hade lite plats kvar på tyget passade jag på att göra några extra elefanter! och som det oftast blir med mig blir jag mest nöjd med det oplanerade jag får för mig när jag gjort det jag planerat eller inte orkar fortsätta med det!

//Maya

1 kommentar:

  1. Yes! Bra experiment. Det krävs mod att fortsätta på något som redan känns fint. Risken är att det går åt skogen. En gång i tiden kände jag en tjej som jag målade akvarell tillsammans med. (oj vilken konstig formulering) Hon, jag har glömt hennes namn, rev sina akvareller mitt itu... och det blev nya verkligen intressanta bilder.

    SvaraRadera