måndag 11 oktober 2010

Sammarbete

Jag och min klasskompis Johanna bestämde oss för att samarbeta på ett tryck en dag när vi var kvar länge efter skolan. Det började väldigt bra. Jag hade en idé om att använda helt tomma ramar och på så sätt få en fyrkantig färgfläck. det tyckte hon lät kul så vi letade upp alla färgglada färger i färgköket. Där finns en massa restfärger från när vi har tryckt förut.
Det blev vackra färgglada färgfyrkanter. men självklart kunde vi inte stanna vid det :) Vi valde ut varsin gammal ram som vi använt till någonting annat och tryckte det.
Jag gillar tycket bättre innan vi tryckte som galna på det, men det var ett kul experiment! Och jag (vi) måste komma ihåg att sluta i tid innan det förstörs.
//Maya

4 kommentarer:

  1. Å va roligt att kunna vara så fri med materialet! På Grafikskolan var de lite snåla på den fronten, fick x antal papper sen fick man köpa. Det stör lätt kreativiteten!

    SvaraRadera
  2. Översta bilden är läcker! Det sprakar!

    SvaraRadera
  3. jo men så är det lite här också, man får ex antal meter sen får man betala lite. både med färg å tyg men det är ganska stor mängd man får. jag drog över med en meter å får betala 35 spänn men de e bara för att jag tryckte 5 meter igår :) annars låg jag under. å när det gäller färger får man väldigt mycket plus alla restfärger som man får ta gratis!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket härligt experiment!

    Så roligt att se hur det blev med elefantsiluetterna också! Jag tycker att det blev toppen!

    SvaraRadera