onsdag 29 september 2010

Stickcafé

I tisdags var det dags för det första Stickcafét hemma hos Maya. Efter att vi alla fyllt på sockerhalten flödade kreativiteten! Men med en övertrött 1 åring (snart) springandes kring fötterna blev det inget gjort på den fronten för min del. Till nästa gång ska jag fixa barnvakt och då blir det sticka av. Jag blev väldigt inspirerad av en blogg som jag hittade tack vare en av våra läsare Metamorphosis. Där har de samlat massor av helt otroligt vackra koftor. Tror dock att det är ett för stort projekt för mig just nu. Kanske skulle jag klara av att göra en barnkofta?

Eftersom jag var tvungen att gå i förtid så blev det ingen bild på alstren. Men meningen är väl att det ska bli fler tillfällen framöver?

/Lisa

3 kommentarer:

  1. Har ni hottat upp syjuntan till Stickcafé!? :-D Mysig idé till samkväm. Stor varm garnkram! /Emma

    SvaraRadera
  2. Kan helt klart rekommendera att sticka sånna uppifrån och ned koftor!
    väldigt smidigt att slippa följa garn och stickrekommendationer och mönster slaviskt och istället bara sticka så att det passar, antingen utifrån ett befintligt plagg (så fick jag göra när jag stickade till min kompis ofödda bäbis) eller måtta allteftersom!

    SvaraRadera
  3. vad spännande det låter. jag är inte så mycket för att följa mönster och har därför aldrig gett mig in på att sticka en tröja. men det är kanske dags :)

    SvaraRadera