onsdag 6 oktober 2010

Färgglatt experiment

Efter att jag gjort trycken i det förra inlägget blev jag ännu mer sugen på att experimentera med färgerna och göra ett färgglatt tyg! Jag använde den första ramen jag gjorde i kursen. I stället för att använda en färg la jag en mängd färger efter varandra i små klickar i ramen
Sedan var det bara att rakla på så blev det ett tryck i regnbågens färger! Jag la ramen så att trycken överlappade varandra och fick på så sätt ännu fler färger där mönstret mötte varandra! Jag tycker om att man kan få en annan färg när man trycker färgerna på varandra. Man vet inte riktigt vilken färg det kommer att bli eller hur det kommer att se ut!
Såhär blev helheten. Funderar på att göra en duk. Den är inte så bred men ganska lång så det skulle kunna bli en sådan duk som ligger på mitten av ett bord. vet dock inte om min kille skulle låta mig ha något så färgglatt och icke stilrent på bordet :P
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar