tisdag 19 april 2011

Påskstickning!

Nu när det är påsk och påsklov tänkte jag att det var dags att börja med en stickning eftersom jag kommer ha lite tid över! Det fick bli en tröja till krumeluren som är min systerson. Jag har aldrig stickat en tröja förut så det kändes skönt att göra någonting så litet som till en tvååring. Garnerna har jag haft hemma ett tag i hopp om att hitta någonting passande för dem. Och otroligt nog passar de bättre än bra till det här! Inspirationen kommer från en tröja jag och Lisa såg på stan i förrgår och sen dess har jag suttit och nystat garn och stickat nästan utan paus. En och en halv ljudbok har gått åt och jag hoppas att tröjan ska vara klar tills påsken är slut.

Här är högen garner som nu pryder mitt matbord. Jag älskar att sprida ut mina garner över lägenheten men min pojkvän blir galen. Han får stå ut ett litet tag till!
//Maya

4 kommentarer:

  1. vilken fantastisk tröja, vad duktig du är och jag känner igen det där med garnerna, det ger ju inspiration av att se och klappa dem, eller hur

    SvaraRadera
  2. Åh helt underbar! Vill också sticka en tröja till min krumelur!

    SvaraRadera
  3. Tack :) ja precis! Man vill umgås med dom lite och lär känna dom!
    Lisa gör det! :)

    SvaraRadera
  4. Hihi... ja han får stå ut ett tag till...;) Detta fina hantverk måste ju bli färdigt!!

    Önskar dig en fin påsk!

    SvaraRadera