söndag 3 april 2011

Akvarell

Mer stilleben. Men den här gången har jag arrangerat det själv. Färger är ganska viktiga för mig så det var skönt att få komponera saker man själv tycker blir vackra ihop.
Jag provade också en ny teknik! Det var att använda tejp där man ville lämna vitt. Det blev lite enklare att spara ut det vita och helt kunna tänka på annat i målningen och slippa fokusera på att spara vita fält. Men det var också svårare att veta hur det skulle bli, man kan aldrig ha en klar bild av hur det ser ut. Jag gillade ändå tekniken och kommer säkert använda den mera framöver. Sen målade jag mycket vått i vått vilket också är ett nytt sätt att jobba för mig. Det va kul!
Det var otroligt vackert väder igår. Diset gjorde att man inte såg så långt och träden blev svagare i färg ju längre bort de stod. Otroligt fint. Jag försökte fånga den känslan i den understa bilden men den blev inte i närheten så fin som verkligheten.
//Maya

2 kommentarer:

  1. Hej Maya! Vad glad jag är att du kommenterade hos mig så jag hittade till dig =)
    Du gör så fina saker, jag har tittat runt bland de senaste inläggen och jag blir så inspirerad =D
    Skalbaggen ska bli sååå spännande att få se i färdigt skick. Skiftningarna i metallen när du jobbat med den är härliga.
    Och dina akvareller tycker jag jätte mycket om. Jag var just och kikade på glasspeglarna, och när jag kom tillbaka och skulle kommentera hade du just lagt till nya. De är så vackra.

    Önskar jag hade gjort som du, då för länge sen när jag skulle välja utbildning, istället för att lyssna fullt så mycket på alla kloka vuxna i min omgivning... ;)

    Ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Nettan! Va kul att jag kan inspirera! När det gäller utbildning är det aldrig försent! Det finns många utbildningar som lockar i allt möjligt tycker jag! kul med helgkurser och sånt också! Även om man redan kan en del så är det en viss atmosfär när man är bland folk som också vill lära sig.
    Ha det så bra!
    Maya

    SvaraRadera