fredag 24 september 2010

Nytt textilt mönster!

De senaste lektionerna i textilt tryck har jag jobbat med en uppgift där man ska göra ett tryck utifrån tre ord som man blev tilldelad. Jag fick Cirkus, Vig och Eld. Man fick tolka orden som man ville men det var svårt att komma långt ifrån cirkus med dessa ord :) jag ville ha ett färgglatt mönster så jag började med att blanda glada färger och började trycka bakgrunden.

Sedan använde jag samma ram fast med en annan färg. Jag tryckte de starkaste och mörkaste färgerna först och sedan de ljusare. Jag vet inte om det spelade någon roll men det kändes bra när jag ville att alla färger skulle synas lika bra.

Här under är alla färger tryckta. Blå, rosa, grön, orange och gult blev färgerna. Nu ska bara det slutliga mönstret på.

Jag satte mig och ritade ett gäng clowner! Alla syns inte på bilden men det finns både muntra och ledsna, jag tycker clowner är lite obehagliga men det är nog bra terapi att själv måla dem! Blev halvnöjd med mönstret eftersom det blev ganska plottrigt, jag skulle kanske haft mer täckande bakgrundsfärger? Men det är fint på sitt sätt.

//Maya

4 kommentarer:

  1. Majsigt Majsan! Jätteroligt att se arbetsgången. Mycket fint mönster. Clownerna gjorde susen:)

    SvaraRadera
  2. Ja vilket partytyg!!! Det måste vi ha på Nandos 1 års kalas!!! :)

    SvaraRadera
  3. Det kan vi absolut :) tack! <3

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera