söndag 5 september 2010

Skulptur

Nu har vi börjat med lera på skulpturlektionerna. Jag har skulpterat ett porträtt av Daniela i min klass och hon mig. Det var väldigt svårt till en början innan man fått upp rätt grund, men efter tre dagar ser det ut såhär. Min lärare varnade oss för att göra leende porträtt eftersom det är mycket svårare men jag tyckte det var kul! Plus att jag inte kan stå emot när någon säger att någonting är svårt. Då måste man ju prova! Man blir dessutom muntrare av det också eftersom man får någon glad som stirrar på en istället för en sur! Men jag ser nu att ögonen borde sitta lite närmare varandra. Man blir så hemmablind av att stå och stirra på samma sak hela dagarna, då är det bra att titta på det såhär på bild.


Här är hennes porträtt av mig! Känner igen mig mycket. Ögonen är lite överdrivna vilket är kul! Jag ser ut lite som ett rådjur framifrån men man ser att det är jag :) Hennes porträtt blev riktigt bra!


//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar