lördag 18 september 2010

Mönstrad Pall

Nu är jag klar med ett projekt som jag började med för ganska länge sen och där jag än en gång har fått hjälp av min surfbrädebyggande man. Det jag gjorde var att ta en helt vanlig (tror det är IKEA) pall, klippa ut ett tyg så att det täckte ytan och gick ned över kanterna och sedan limma fast det på pallen.

Sedan bad jag Junior att lägga ett polyester lager över. Därefter fick han slipa, lägga på ett lager till, slipa igen och slutligen polera innan den var färdig. Det tog sin lilla tid men resultatet blev precis vad jag hoppats på! Tyget kommer ifrån ett förkläde som jag hittat i en av min mormors garderober och jag älskar mönstret. Jag gick länge och velade om jag skulle våga klippa sönder det men tillslut så tänkte jag att det annars bara skulle hänga undanstoppat. Nu kommer jag att se det varje dag!

/Lisa

1 kommentar:

  1. Riktigt fint det blev! Vad piffigt och ambitiöst! Vad roligt att du har kommit igång igen Lisa! kramar

    SvaraRadera