tisdag 25 maj 2010

Jag Lämnade in arbetsprover till Nyckelviksskolan förra veckan. Jag sökte till två linjer med över 200 sökande till varje så det är inte så stor chans att jag kommer in men det är bara att hoppas och hoppas! känns ganska långt att vänta till i mitten av juni... bilden under gjorde jag när jag gick i skolan, det var andra gången i mitt liv som jag ritade kroki. det är kul och man lär sig mycket!


bilden till nedanför höger piffade jag upp med ett virkat spetsband i sista sekunden när jag monterade den (samma dag som det skulle lämnas in). Det blev faktiskt jättebra och lyfte den annars ganska tråkiga bilden. Den till vänster är en av många experiment jag gjorde i skolan under mitt projektarbete "modeteckning". Det är en geisha.


här på den sista bilden sitter jag och funderar på hur man kan göra för att det ska bli så bra som möjligt! tog in lite mer virkning i bilderna, köpte en hel låda med jättefint virkade små dukar och sånt på en auktion när vi var på landet! har lite pysselidéer för alla de där små virkade grejerna.

//Maya

6 kommentarer:

  1. Geishan är suverän! Hoppas hoppas!

    SvaraRadera
  2. Å va fint det blev! Jätte kul med den virkade kanten! Jag hoppas hoppas också!

    SvaraRadera
  3. Jätte vackra saker Maya! Håller alla tummar och tår! Kram

    SvaraRadera
  4. tack ni som håller tummar å tår för det lär behövas! de e ca 300 pers som måste trängas om de 40 platser som finns! hoppas!

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Fina teckningar! Blev du antagen?

    Glad Pásk!

    Saskia

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja det blev jag och det har varit jätteroligt! Nu är det inte så långt kvar vilket är synd. Jag kommer att sakna det.
    Maya

    SvaraRadera