fredag 14 maj 2010

Gästbloggare Lelle

Hej. Jag är pysselgubbe. Gillar att peta och skapa. Det är mest som en terapi och skingrar tankarna. Andra gör det genom att gå i skogen, virka eller sticka, för mig är skapande och trädgårdssysslor mitt sätt att få kraft.

Mest blir mest smörknivar. En del helt oandvändbara - men en och annan fukar faktiskt. Oftast har jag ingen susning om motiv eller form innan. Det växer fram efterhand. Ibland har jag sett något som jag gillar och försöker minnas.

Ett par osthyvlar har det också blivit. Tar en gammal välanvänd från en loppis - och gör ett nytt skaft.

Denna ville jag göra så den kunde hänga. Blir sur när jag får leta runt efter osthyveln och den har en förmåga att hamna på olika platser. Nu har den sin egna plats i köket på landet!
I princip allt jag gör är i träslaget en - vilken doft! Smörknivar i en SKA INTE DISKAS - då härsknar de och luktar urk. De ska varsamt torkas av med ett papper.

På återseende!

/Lelle

1 kommentar:

  1. Kommer ALDRIG glömma när jag för första gången slängde in disken på Prästhagsvägen och tryckte på ON knappen. Efter avslutad diskmaskin kom du och hämtade mig och bad mig att iiiiinte diska dina träkösredskapsskulpturer. Jag hade ju råkat slänga in en hel hög av dem... :-D hihihi, fnissar vid minnet! Kram till dig Lelle!

    SvaraRadera