onsdag 12 maj 2010

Hemma hos mig


Här kommer en bild hemifrån mig, där jag framför allt vill visa den virkade sjalen som jag använt till duk. Min farmor har virkat den och jag blev väldigt nöjd när jag hittade ett nytt sätt att använda den på! Jag har två sjalar av den här typen. En blå och den på bilden. Lisa har också en och säkert många av mina kusiner också. vilken tid hon måste ha lagt för att göra oss fina och glada! Jag är oerhört tacksam. Jag skulle själv vilja göra en sådan sjal/duk någon gång men jag tror att jag skulle tröttna halvvägs så det är lika bra att låta bli, så länge!

duken under den virkade är secondhand. Tavlan på väggen har jag gjort. Det är tre ansikten och har tema sol, vind och vatten. (teknik: grafik på plastplatta. alltså: jag har skrapat ut bilden på en plastplatta, haft på färg som jag torkat av på olika sätt och sedan pressat med en maskin mot papperet.)



/Maya

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Nästan som ett altare. Men din triptyk på väggen är finast. Å vad jag gillar den!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var snällt sagt!

    SvaraRadera