torsdag 5 maj 2011

Akvarell

Här är två porträtt jag gjort för ett tag sen när jag tröttnade på vad det nu var vi gjorde den dagen. Jag gillar att måla när det är utan press, när det inte behöver bli bra varken för en själv eller någon annan. Det är oftast då det kan bli bra. Det är näst intill omöjligt att lyckas när man spänner alla krafter och tänker att NU ska jag göra det bästa jag har gjort någonsin! (som helena skrev om i det här inlägget). förutom de gånger ibland när man känner inspirationen bubbla och man känner på sig att det kan bli någonting grymt. Men det är en helt annan sak. På bilden är Agnese som jag fotade förut. det kan ni se här.
Den här bilden är på Simon som jag fotade vid samma tillfälle som Agnese. Det är en väldigt snabb målning, jag hann bara göra en snabb skiss innan han ville gå. Men jag gillar de bleka färgerna nu i efterhand. Det är bra att bli stoppad ibland! Den blev väldigt lik honom.
//Maya

2 kommentarer:

  1. Ja allt blir ju bättre när man inte tänker för mycket utan bara GÖR!
    Jättehärlig akvarell på Simon, gillar också det bleka och lätta:)

    SvaraRadera