fredag 27 augusti 2010

Köksstolar

Jag har fått fyra stolar som kommer ifrån min mormors mammas hem. Sitsarna hade ett galonliknande överdrag vilket inte är så skönt att sitta på så nu ikväll har jag satt på nytt tyg. Jag tog två kuddöverdrag som jag hade hemma vars tyg passar fint ihop med färgerna i mitt kök och hade precis rätt storlek. Två överdrag räckte till fyra stolar. Tyget häftade jag bara fast på baksidan. Super lätt! Nu fattas bara att skrubba rent själva stolarna också. Att de är lite slitna tycker jag bara är fint!

( Ni får ursäkta de dåliga bilderna, det var för mörkt för att de skulle bli skarpa)

/Lisa

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Vilken skillnad. Kul att de får nytt liv. (men de kommer inte från mormors mamma utan mormor/morfar. Gissar att de köptes 1953, när de skulle flytta in i huset vi nu tömmer.)

    SvaraRadera
  2. Hm ok då :) jag fick för mig att de hade kommit med Klara när hon flyttade in? Men det var kanske de där krumeluriga stolarna?

    SvaraRadera