tisdag 9 augusti 2011

Teckningar från bilen!

Under färden till Urkult blev det lite ritat, jag började med att teckna av Jocke när han körde. Det är ett sånt ställe där det går att rita av honom, han kommer inte undan, han MÅSTE sitta still! Det är just sådana bilder jag har av honom, framför datorn, tv-spel och annat med total fokus.
När jag var klar med det hade jag inte så mycket mer kul motiv att rita så jag kollade igenom min mobil för att hitta lite inspiration. Jag använde mig till slut av en bild på min vän Edit. Mycket för att fortsätta träna på händer och göra det mer i ett sammanhang. Jag tycker faktiskt att händerna blev helt ok!
Sen gick jag vidare till en bild på Jocke 2 (en vän till mig och Jocke) och ritade honom som clown. Det är roligare att rita ett levande motiv men man tager vad man haver i en trång bil!

Kram Maya

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen dina teckningar, du är väldigt duktigt på skuggning! Händerna är jätte fina!
    Teckningen på Jocke2 är... jag vet inte riktigt vad jag ska säga... jag kan liksom inte sluta titta på den. Om den var min skulle jag hänga den på väggen, så jag kunde stanna och titta lite till varje gång jag gick förbi. Och ju längre jag tittar ju mer tycker jag om.
    Skulle vilja veta varför du ritat honom som en ledsen clown? Är det så du uppfattar honom? I så fall skulle jag älska att bli porträtterad av dig!
    Du är en riktig inspiration! =)

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan! Vad glad du gör mig! Jättekul att du gillar mina skisser! Bilden på Jocke 2 är inte roligare än att han blev sminkad som clown på ett event och jag tyckte att det skulle vara kul att rita! Men det är sjukt kul att du gillar den! Alltid kul att kunna inspirera! Om du vill kan du skicka några bilder till min mail så kanske jag får inspiration att rita dig! Skulle va kul att teckna någon man inte känner :) Maya.k.m.joensson@gmail.com
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Det låter vansinnigt spännande! Att få se hur någon som man aldrig träffat skulle tolka ens porträtt... =)
    Eftersom jag oftast är den som gömmer mig BAKOM kameran finns det inte jätte många bilder av mig i modern tid, men jag ska se vad jag kan göra åt saken =D
    Jag återkommer, så får vi se om du får inspiration någon vacker dag! Kram tebaks! Nettan

    SvaraRadera
  4. hehe känner igen det där med att stå bakom kameran :P ha de så bra!
    Kram kram

    SvaraRadera