tisdag 16 augusti 2011

Tågskisser

På tåget till och från way out west passade jag på att rita lite! Den första skissen föreställer min kära vän Gustav! Han sitter och läser tidningen: Situation Stockholm.
 Efter det bläddrade jag fram ett foto ur den tidningen för att få lite inspiration! Det blev en liten gumma som jag tror var 109 år. Jag tyckte att hon var så skör och vacker. 
 Nu kommer vi till hemvägen och då blev skisserna betydligt snabbare eftersom att jag var ganska trött och sov ganska mycket. Det här är Edit. Hon ritar av mig samtidigt så det är därför hon ser ganska koncentrerad ut.
 En sista bild på Gustav Men tecknandet blev avbrutet av att vi kom fram.
Kram Maya

6 kommentarer:

  1. Sista bilden på Gustav gillar jag bäst! Det gäller att sluta i tid... Du har bra flyt nu.

    SvaraRadera
  2. Tack jag gillar också den :) ja jag känner att jag har börjat komma igång lite :)

    SvaraRadera
  3. Herregud du är ju skitduktig!

    /Lina

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket Lina!

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är, den gamla damen är helt underbar

    SvaraRadera
  6. Tack Eva, jag blev helt tagen av fotot i tidningen så det är kul att du gillar bilden :)

    SvaraRadera