måndag 8 augusti 2011

Nya pennor och ny energi!

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på den underbara festivalen Urkult. Det var hur mysigt som helst trots att det regnade varje dag. Vi dansade oss varma. Dagen innan vi åkte den 7 timmar långa färden till Urkult köpte jag mig ett par nya pennor så att jag skulle kunna rita på vägen. De första tre teckningarna gjorde jag direkt efter jag varit och köpt pennorna. Det är dem jag visar idag! Den första satt jag i ateljén och gjorde. Det var skönt att få vara lite ensam innan färden. inspirationen är från en gammal Bon-tidning jag hittade på hyllan. det är ju i och för sig inspirerande nog att få använda nya pennor!
När jag kom hem fortsatte jag med Jockes fötter! Jag känner att jag borde träna på att rita just händer och fötter, så efter det blev det även en bild på min hand!
 
Ha det så bra!
Kram Maya

6 kommentarer:

  1. Kul med bilden på bilden med handen... och pennan.

    SvaraRadera
  2. Bilden längst upp var verkligen vacker! Älskar hur du lagt skuggorna och färgerna du använt - det ser ut som en film noir skönhet, om man bortser från att hon inte är helt svartvit förstås ;) ! Älskar också att inviga nya pennor, det är något speciellt..

    SvaraRadera
  3. tack så jättemycket! va glad jag blir! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen hon i grönt, måste köpa en grön klänning ta kort på mig själv, skicka till dig och vips har jag ett porträtt av Tant Grön.

    SvaraRadera
  5. hehe självklart ska du göra det :) Tack så mycket :)

    SvaraRadera