tisdag 12 juli 2011

Projektet fortsätter

Att få låna mammas ateljé har varit underbart. Jag har inte hunnit vara här så mycket som jag hade velat men den här veckan har jag ingenting annat i planeringen. Trots allt har projektet tuffat på så smått och en och annan bild har gjorts. Främst har jag pysslat med den tekniska biten som att få skrivaren att fungera med de papper jag vill ha och skurit till akvarellpapper i exakt rätt storlek för att skrivaren ska ta dem. Först skar jag till dem i A3 format men sen insåg jag att det gick med A3+ vilket är förvånansvärt mycket större! Glad överraskning.
Här är ett litet smakprov! Jag har använt mig av både akvarell och bläckpenna. Som ni ser är det samma foto som jag använde mig av förut. Men det blev en helt annan känsla i denna. Sånt är kul, vad lite färg och streck kan göra med känslan i en bild.
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar