söndag 14 november 2010

oljemålningar

Efter senaste inlägget har jag målat en hel del. Jag fortsatte måla av blomman som jag hade i den förra bilden men gjorde det snabbt och spontant med målarkniv. Jag bytte även ut blommans färg. Bakgrunden är dock med pensel.
Här under vill jag visa upp några av klassens stilleben med varsin liten stol! Jag tog med mina favoriter. Den första är gjord av Sanna och den blev väldigt fin.
Här är Edits målning. Jag gillar färgerna på stolen och leksaken tillsammans med det grå. Men hon ändrade lite fram och tillbaka med den gråa tonen till bakgrunden och hittade tillslut en mycket behaglig färg.
Här är min absoluta favorit. Det är Karins målning. Hon målade helt och hållet med palettkniv som gör att det blir så himla skarpt och snyggt, plus att hon har varit otroligt duktig med färgval och på att se olika toner i det gröna.
jag önskar att jag hade tagit lite mer tid på mig från början med min, och inte varit så stressad för att hinna med mycket. Men det är en lärdom det med. min lärare tycker inte det är viktigt alls att görra klart över huvud taget utan att men ska lära dig på vägen. men man blir sugen på att ha gjort något fint och färdigt när man ser de andras snygga grejer. Ofta blir det jag lägger mycket tid på sämre än det jag gör snabbt :) Inspirationen är mer utspädd och jag blir för petig på småsaker och försöker för mycket att jag glömmer det stora.
//Maya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar