onsdag 14 september 2011

Jocke och hans tv-spel

Som jag har berättat tidigare har min pojkvän Jocke svårt att sitta stilla. Därför är den enda gången jag kan teckna honom när han är mycket distraherad av någonting spännande eller viktigt. Som tv-spel till exempel. Eftersom det är ont om andra modeller hemma hos oss så kommer det en rad med tv-spelsbilder.

Jag har bestämt mig för att börja teckna mer händer. Det är något jag behöver öva på. Här är händer "in action" Det är ett bilspel på gång och tummarna rör sig hela tiden hit och dit.


Idag lyckades jag övertala honom att hålla händerna stilla en liten stund, de rörde sig en del och bytte ställningar men det gick ganska bra ändå!
Kram Maya

3 kommentarer:

  1. Ja händer och fötter är komlexa, så bra att öva öva! Och vad är det egentligen med killar och tvspel?! :)) kram!

    SvaraRadera
  2. Precis :) Tv-spel kan va himla kul tycker jag med men jag gillar mer simpla spel :P

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Jag skulle vilja be om tillåtelse att få använda den fina skissbilden ovan som föreställer två händer och en PS3-kontroll. Det gäller en rapport som heter Kultur 2020 som släpps den 25 april av moderata kulturkommittén i riksdagen och ska tryckas i 100 ex och därefter också släppas på internet.


    Tack på förhand,

    Med vänlig hälsning,

    Patrik Engberg
    Politisk sekreterare
    Moderaternas riksdagskansli
    patrik.engberg@riksdagen.se
    08 - 7865253
    +46 72-531 97 34

    SvaraRadera