onsdag 23 november 2011

Stenlito!

 Idag började vi med stenlitografi! Det är en teknik som jag aldrig jobbat med förut och det var sjukt kul att prova nått nytt! Det är en jättekul teknik som går snabbt! Man kan experimentera och göra tryck på fri hand väldigt snabbt. Det är dock många viktiga steg som jag inte fått kläm på riktigt än. Jag gjorde en teckning lite snabbt på ett litet hus på en liten blomma. Bilden under är det halvfärdiga trycket, det blev lite lite färg på en del ställen så jag har lagt till lite. Jag vet dock inte hur det blev än.

Här är en bild på stenen där jag lagt till lite. 
Maya

3 kommentarer:

  1. Jag ser var du hämtat inspiration:) Trodde inte att stenlito var en snabb teknik. Berätta gärna hur man gör.

    SvaraRadera
  2. interesting sketch, you have a great imagination:)xx
    Flara

    SvaraRadera
  3. Karin: Stegen var lite komplicerade för man skulle göra allt i ordning och så men det hela går ut på att man blöter en stenyta, där man har haft fett fastnar den feta färgen och sen trycker man ett papper mot i en press. :)

    Flara: thank you very much!

    SvaraRadera